au pair i london
hej! jag har tänkt att åka iväg som au pair till london men har tänkt kolla vilka som är bra att åka genom när man ska dit? och enligt STS så säger dem att man måste haft körkort i minst ett år för att åka till London/England. Gäller det alltid eller är det bara ett krav som STS har??
Körkort är inget universellt krav som själva landet har, inom EU.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Vad kul att du vill testa på au-pairlivet 🙂
Det är generellt så att om du åker via en agentur så är det krav på körkort. Tiden man måste ha körkort tror jag varierar beroende på vilken agentur det är, men är inte säker.
Men väljer du att åka privat så kan du ju välja en familj där du inte behöver ha körkort alls.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Ett land kräver väl inte körkort heller? Det är väl snarare olika agenturer och olika värdfamiljer. Jag tycker sådant är helt upp till olika familjer.
#3 Det är så i vissa länder att "regeringen"(eller vad det är) kräver att man har körkort. Speciellt i USA krävs det att man åker via agentur och att man har körkort.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Fast det finns väl agenturer i USA som inte kräver körkort?
#5 Jag tror inte det faktiskt. Men även om det skulle vara så, så tror jag bara det gäller amerikaner som vill vara au-pair i usa själv.
/ J