Au pair iFokus

Au pair

Etikett8-övrigt
Läst 392 ggr
leemland
0

Presenter till familjen?

Det är ju "costum" att köpa med sig presenter till värdbarnen och jag tror man köper till föräldrarna också. Och ibland är det kanske lite svårt att komma på rätt saker, eller komma på saker över huvud taget. 

Så i denna tråden tänkte jag att vi kan tipsa varandra om vad man kan köpa  :) Både till barnen och föräldrarna :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Yllhilda]
0

Jag tror en bra neutral present till föräldrarna kan vara alkohol och vin. Till barnen kan skoj specialgodis - som en enorm godisråtta - vara bra.

leemland
0

#1 Bra förslag. Men det kan vara lite svårt att få med sig vin och alkohol till ett annat land tror jag. Och det är inte säkert att au-pairen kan gå på systemet själv och köpa innan h*n åker. ;P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Yllhilda]
0

Lokal specialitet från Sverige? Ett älg-gosedjur, snöglob, en osthyvel. Gå in på en souvenirbutik och kolla. 🙂

leemland
1

#3 Bra förslag  :) 

Jag kan säga ska man åka till England så köp med en osthyvel. Dom har inga där konstigt nog :P

/ J 

Yoshiii
1

Jag köpte med en märkes skål som var format som Sverige till föräldrarna och barnen fick varsin påse Bilar, men olika sorter samt virkade amigurumi som är väldigt omtyckta :3

leemland
0

#5 Bra förslag :)  Även om man inte är från dalarna så kan man ju köpa en dalahäst , de är ju så svensk det kan bli ;P 

Det finns också som skålar :)

/ J 

Karmatarerskanise
0

Jag hade ingenting med mig vad jac kan minnas.