Annons:
Etikett2-nordamerika
Läst 1100 ggr
Frosstis
8/10/16, 11:34 AM

Vilka föreningar låter en välja plats?

Hej! Jag ska åka som au pair till USA om typ 2-2,5 år, om jag fortfarande vill det då såklart. Men då undrar jag vilka föreningar som låter en välja helt själv vilken familj man kmr till? För jag har velat åka t SAN fran i flera år nu och det är verkligen dit jag vill. Så då vill jag ju matcha med en familj där… Eller funkar det ens så? Alla organisationer kanske är likadana? Väljer man alltid själv vilken familj?

Annons:
kae
8/26/16, 9:44 PM
#1

Du får ju alltid välja din familj själv. De rekommenderar inte att man väljer utifrån stad eller plats, men de kan ju inte tvinga dig. Det som kan gå snett är att man väljer familjen för vart de bor i stället för hur de är, vilken kan göra att det inte blir någon bra matchning. Men givetvis får du välja själv vilken familj du ska bo hos!

leemland
9/8/16, 4:14 PM
#2

Ber om ursäkt för ett sent svar.! 
 Men det är som #1 säger, du får själv välja familj när du åker. Du kan läsa om ansökningsprocessen här.
Om det nu är USA du vill, så vet du säkert redan , kan du endast åka via agentur. Och en annan sak, enligt "rykten" eller vad jag ska kalla det, så har svenskor svårt att hitta familjer i Kalifornien då "vi" har dåligt rykte där. (hade för några år sedan iaf) 
Lycka till i ditt sökande! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: