Annons:
Etikett2-nordamerika
Läst 1391 ggr
kae
2016-01-01 16:22

Semester?

Hej! Jag vill gärna bli au pair, är dock för ung än, men igår när jag låg och tänkte lite så kom jag att tänka på semester. Om familjen vill åka 1 vecka utomlands t.ex, tar de då ut semestern samtidigt som au pairen, eller får au pairen följa med eller stanna hemma? En random tanka bara haha :) Tänkte mest på USA då jag vill åka dit, men det är nog rätt oberoende av var man bor.

Annons:
Vixxen
2016-01-01 16:37
#1

Varierar, beroende på familj och omständigheter…

leemland
2016-01-01 18:58
#2

Som #1 säger. Det beror på många saker. Och en stor roll är vad som står i ditt kontrakt. Men allra störst risk är det att du får anpassa dig efter familjen när det gäller semester. Vissa tar med sina au-pairer på semestern, andra låter dom va hemma så dom får lite egentid också och vissa låter au-pairen få bestämma själv.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

kae
2016-03-14 00:19
#3

Tack för svar!

LookHanna
2016-05-06 23:07
#4

Jobbar just nu som Au Pair, i London. De gånger familjen har haft semester och åkt utomlands så har jag inte åkt med. Passade då istället och ha kul med mina vänner här eller att min familj kom över då.

Jag har verkligen nytta att ha varit hemma och få så mycket egentid som man behöver när de är borta på semester. 

Det är ett krävande jobb som Au Pair, men så himla kul! Har vuxit som person sjukt mycket under detta år.

  • Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
    Hörselskadad, kan säga va några gånger
Upp till toppen
Annons: