Annons:
Etikett2-nordamerika
Läst 838 ggr
Kimmey
12/4/14, 2:03 PM

Matchningsprocessen

Hej!
Jag håller på med min aupair ansökan (USA) och har precis gått in i matchningsprocessen. Jag ska ha mitt första samtal om ungefär 1,5 timme.

Är det något som kan vara bra att tänka på?
Några frågor som kan vara extra bra att ställa? :)

Annons:
Niklas
12/4/14, 2:08 PM
#1

Var dig själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

leemland
12/4/14, 8:54 PM
#2

Lite sent svar nu kanske 😛Men precis som #1 säger, va dig själv och va ärlig. Svara ärligt på deras eventuella frågor. En sak du kan fråga är om där är andra au-pairer i närheten 😛

Hur gick det förresten ? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kimmey
12/4/14, 11:09 PM
#3

Samtalet blev skjutet på tills på söndag, men tack för svaren :)

leemland
12/5/14, 5:59 PM
#4

#3 Okej. Berätta gärna hur det går för dig! 🙂 

Kanske hinner du få fler tips då också😛 Jag vet inte om du redan fått de, men om du är intresserad av en familj så kan du höra med dom om du kan få kontakt med deras nuvarande/förra au-pair. (vet inte hur de funkar när du åker med agentur😛)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kimmey
12/5/14, 7:57 PM
#5

#4 Jo, det kan man alltid göra. Men jag är inte så säker på om de haft en au pair innan då de bott i hong kong i 12 år. De flyttade tillbaka till USA förra året.. haha

leemland
12/6/14, 9:20 AM
#6

#5 Okej. Ja då blir det ju lite svårare med det. :P Men fråga kan du ju alltid göra ändå :P haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
leemland
1/15/15, 3:32 PM
#7

#5 Hur har det gått för dig? 🙂Fått napp än? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kimmey
1/18/15, 10:46 PM
#8

#7 Jag har fått fem nya matchningar sen första familjen. Ena pratade jag med idag, så jag letar än :)

Kimmey
2/6/15, 5:47 PM
#9

Jag har nu matchat med en familj, och flyttar till Denver (Colorado) den 18:de maj :)

leemland
2/6/15, 9:08 PM
#10

Grattis ! 😃
Hoppas det går bra ! Skriv gärna och berätta om dina förberedelser och allt  🙂 Har du en blogg (eller ska skaffa) så skriv den här inne också, tror jag gjort ett inlägg om bloggar annars gör en själv 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kimmey
2/6/15, 11:33 PM
#11

Jag ska genast skapa en ny tråd med förberedelserna :D

Min blogg går att hitta på http://bimbolie.blogg.se

leemland
2/7/15, 9:02 PM
#12

Bra 🙂 

Jag gör som så att jag gör en ny länkkategori bland länkarna där jag lägger till er medlemmar bloggar om ni vill 🙂 Och jag börjar med din om jag får lov!?🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kimmey
2/8/15, 3:35 PM
#13

Ja, det är klart att du får :)

Annons:
leemland
2/8/15, 4:48 PM
#14

Tack , då är det gjort 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Kimmey
2/8/15, 6:38 PM
#15

Va kul! :)

Upp till toppen
Annons: