2. Nordamerika

Matchningsprocessen

2014-12-04 14:03 #0 av: Kimmey

Hej!
Jag håller på med min aupair ansökan (USA) och har precis gått in i matchningsprocessen. Jag ska ha mitt första samtal om ungefär 1,5 timme.

Är det något som kan vara bra att tänka på?
Några frågor som kan vara extra bra att ställa? :)

Anmäl
2014-12-04 14:08 #1 av: Niklas

Var dig själv.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2014-12-04 20:54 #2 av: leemland

Lite sent svar nu kanske LiparMen precis som #1 säger, va dig själv och va ärlig. Svara ärligt på deras eventuella frågor. En sak du kan fråga är om där är andra au-pairer i närheten Lipar

Hur gick det förresten ? Glad

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2014-12-04 23:09 #3 av: Kimmey

Samtalet blev skjutet på tills på söndag, men tack för svaren :)

Anmäl
2014-12-05 17:59 #4 av: leemland

#3 Okej. Berätta gärna hur det går för dig! Glad 

Kanske hinner du få fler tips då ocksåLipar Jag vet inte om du redan fått de, men om du är intresserad av en familj så kan du höra med dom om du kan få kontakt med deras nuvarande/förra au-pair. (vet inte hur de funkar när du åker med agenturLipar

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2014-12-05 19:57 #5 av: Kimmey

#4 Jo, det kan man alltid göra. Men jag är inte så säker på om de haft en au pair innan då de bott i hong kong i 12 år. De flyttade tillbaka till USA förra året.. haha

Anmäl
2014-12-06 09:20 #6 av: leemland

#5 Okej. Ja då blir det ju lite svårare med det. :P Men fråga kan du ju alltid göra ändå :P haha.

/ J 

Anmäl
2015-01-15 15:32 #7 av: leemland

#5 Hur har det gått för dig? GladFått napp än? Lipar

/ J 

Anmäl
2015-01-18 22:46 #8 av: Kimmey

#7 Jag har fått fem nya matchningar sen första familjen. Ena pratade jag med idag, så jag letar än :)

Anmäl
2015-02-06 17:47 #9 av: Kimmey

Jag har nu matchat med en familj, och flyttar till Denver (Colorado) den 18:de maj :)

Anmäl
2015-02-06 21:08 #10 av: leemland

Grattis ! Skrattar
Hoppas det går bra ! Skriv gärna och berätta om dina förberedelser och allt  Glad Har du en blogg (eller ska skaffa) så skriv den här inne också, tror jag gjort ett inlägg om bloggar annars gör en själv Lipar

/ J 

Anmäl
2015-02-06 23:33 #11 av: Kimmey

Jag ska genast skapa en ny tråd med förberedelserna :D

Min blogg går att hitta på http://bimbolie.blogg.se

Anmäl
2015-02-07 21:02 #12 av: leemland

Bra Glad 

Jag gör som så att jag gör en ny länkkategori bland länkarna där jag lägger till er medlemmar bloggar om ni vill Glad Och jag börjar med din om jag får lov!?Glad

/ J 

Anmäl
2015-02-08 15:35 #13 av: Kimmey

Ja, det är klart att du får :)

Anmäl
2015-02-08 16:48 #14 av: leemland

Tack , då är det gjort Glad

/ J 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.