Annons:
Etikett10-undersökningar
Läst 840 ggr
Calcifer
8/23/14, 9:58 PM

Det löjligaste ni fått göra?

Jag kan inte låta bli att undra över det löjligaste ni fått göra för en familj?

I mitt fall var det att jag bokstavligen serverade frukost till en 12 åring och en 15 åring varje dag. I den åldern tycker jag det är vanvettigt att man inte kan hälla mjölk på sina egna flingor… 12 åringen sa en söndag runt 11 snåret väldigt stolt att han minsann hade gjort sin egna frukost den morgonen!!! Men han gjorde inte rostbröd, för han visste inte hur man gjorde så det fick bli flingor med mjölk.

Herregud säger jag, stackars deras flickvänner när de ska flytta hemifrån.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
leemland
8/23/14, 10:06 PM
#1

Får nog säga att de va att påminna det ena barnet, som va 9 (har jag för mig), att spola och tvätta händerna efter toabesöken. I alla fall att spola. 

Det är det enda jag kommer på så på rak arm …

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Calcifer
8/23/14, 10:14 PM
#2

#1 Ja, sånt minns jag också med vissa av mina barn, men jag tror inte det är så ovanligt att det inte riktigt går på automatik än. Det är ju mer slarver liksom. Men att vid 12 års ålder vara så hjälplös att man inte ens kan rosta bröd tycker jag är pinsamt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

leemland
8/23/14, 10:34 PM
#3

#2 Okej. Ja alla är vi ju olika, själv anser jag det är en självklarhet vid den åldern.. Det håller jag med om, det är löjligt att inte kunna något vid den åldern 😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: