Annons:
Etikett1-europa
Läst 646 ggr
Niji
8/5/14, 11:58 AM

London

Hej!

Är det någon här som varit i London som au-pair och skulle kunna skriva lite om det? :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
leemland
8/18/14, 8:58 PM
#1

Tyvärr inte. Men jag tror någon av dom jag intervjuat va i London. Du kan kolla bland artiklarna :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Calcifer
8/20/14, 10:37 AM
#2

Ja, jag har varit au pair i London. Vad vill du veta?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vildavestern
8/20/14, 4:44 PM
#3

Jag har också varit au pair i London men det är ganska många år sedan nu - men säg bara vad du vill veta så svarar jag gärna.

Unfortunately, common sense isn't that common.

Niji
8/20/14, 8:32 PM
#4

Det jag vill veta är hur det är där m.m. :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Calcifer
8/20/14, 9:06 PM
#5

Fast du får vara mer specifik, annars kan du ju lika gärna googla om du bara vill ha konkreta fakta. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niji
8/20/14, 9:08 PM
#6

Oj! Haha! Det jag vill veta är väll lite om vad man får göra som Au pair, hur familjen man var hos va och så :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
Calcifer
8/20/14, 9:09 PM
#7

Det är helt omöjligt att svara på, för det beror helt på familjen och har ingenting med den geografiska placeringen att göra. Men det man får räkna med är att man ser efter barn, hämtar och lämnar i skolan och oftast lagar enklare måltider till dem samt att man städar dels efter sig själv och ofta även efter barnen plus lite extra som typ tvätta, stryka, etc.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niji
8/20/14, 9:10 PM
#8

Okej!

Mind of a queen, heart of a warrior

leemland
8/20/14, 9:24 PM
#9

När jag va iväg, inte i London, så väckte jag barnen och fixade frukosten och se till att dom fick på sig uniformerna. Jag hade "tur" , jag slapp lämna och hämta barnen i skolan för pappan körde dom. (de va en bit) Sen skulle jag plocka undan efter frukosten, diska/fylla i diskmaskinen. Och sedan städa, bädda rent etc om de va rätt dag, oftast får man själv bestämma själv när man ska göra de. Och sedan va dagarna lediga att göra vad man ville :P Och när barnen kom hem så skulle man fixa en fika och se till att dom gjorde läxorna. 

Nu tog jag hand om 2 lite äldre barn och som va rätt så självständiga. Men i vissa fall fick man tjata på dom ändå. 

Har man yngre barn kan/ska man arrangera play-dates och leka lite mer med dom efter skolan och så.:)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Niji
8/20/14, 9:30 PM
#10

okej :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Vildavestern
8/21/14, 1:17 PM
#11

När jag var au pair i London så hade jag hand om 4 barn 10, 8, 6 och 4 år gamla, bodde i Notting Hill och hade verkligen en av världens bästa familjer att jobba hos.  Jag var hos en svensk familj som flyttade dit och de ville ha en svensk au pair för att det skulle bli lite lättare för barnen med omställningen att flytta utomlands. Mina dagar började vid 14:00 då jag gick och hämtade dem i skolan, sen gick vi ofta till Kensington Gardens och lekte på lekplatsen. Jag hade ofta med mig mellanmål så vi kunde äta i parken. Sen traskade vi hem och jag brukade sysselsätta de två minsta medan mamman hjälpte de två äldsta med läxor. Hjälpte till med bad och nattning, plockade upp i deras rum (väldigt väluppfostrade barn som snällt hjälpte till). Ibland hade de kompisar som följde med från skolan eller så hämtade jag de från playdates.

Varje onsdag så brukade jag ta buss och tunnelbana med de två äldsta till deras ridlektion i Harrow alternativt stanna hemma med de två minsta och laga middag (enda dagen i veckan jag behövde laga mat). Jag var barnvakt någon kväll i veckan, ibland på helgen.  Jag fick vid något tillfälle vara hemma själv med de två minsta ett par dagar när de andra reste till Sverige i förväg och sen åkte jag med de små till Sverige och möttes av föräldrarna på flygplatsen. 

Eftersom jag var hos en svensk familj så fick jag resa med de hem till Sverige ett par gånger under min vistelse och då fick jag alltid tid att åka hem till min egen familj några dagar.

När familjen åkte på skidsemester en vecka var jag hemma i London själv och hade min syster och hennes pojkvän på besök och de bodde hos mig då.

Jag fick följa med på två veckors semester till Kanarieöarna och familjen betalade så jag kunde gå en dykkurs och ta dykcert, jag fick alltid följa med familjen på deras roligheter om jag ville och vi hade jättekul den dagen jag och pappan och de två äldsta red i Hyde Park.

Jag vet att jag har haft en otrolig tur när det gäller mina familjer och det är jag tacksam för.

Jag hade alltid halva dagen ledigt och läste engelska ett tag, men annars kunde jag utforska London bäst jag ville. Jag fick komma och gå som jag ville, de fixade mobil till mig så jag alltid kunde höra av mig om det var något. 

Enda gångerna jag jobbade hela dagen var om något barn var hemma från skolan pga sjukdom, då brukade jag alltid få gå till Blockbusters och hyra videor till dem. Japp, så länge sedan är det jag var au pair i London - man såg på video!

Jag var bortskämd som au pair - familjen hade en jättetrevlig städerska som kom varje dag och städade, fixade tvätt och allt sådant.

Unfortunately, common sense isn't that common.

Upp till toppen
Annons: