1. Europa

London

2014-08-05 11:58 #0 av: Niji

Hej!

Är det någon här som varit i London som au-pair och skulle kunna skriva lite om det? :)

Anmäl
2014-08-18 20:58 #1 av: leemland

Tyvärr inte. Men jag tror någon av dom jag intervjuat va i London. Du kan kolla bland artiklarna :) 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2014-08-20 10:37 #2 av: Calcifer

Ja, jag har varit au pair i London. Vad vill du veta?

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2014-08-20 16:44 #3 av: Vildavestern

Jag har också varit au pair i London men det är ganska många år sedan nu - men säg bara vad du vill veta så svarar jag gärna.

Anmäl
2014-08-20 20:32 #4 av: Niji

Det jag vill veta är hur det är där m.m. :) 

Anmäl
2014-08-20 21:06 #5 av: Calcifer

Fast du får vara mer specifik, annars kan du ju lika gärna googla om du bara vill ha konkreta fakta. :P

Anmäl
2014-08-20 21:08 #6 av: Niji

Oj! Haha! Det jag vill veta är väll lite om vad man får göra som Au pair, hur familjen man var hos va och så :) 

Anmäl
2014-08-20 21:09 #7 av: Calcifer

Det är helt omöjligt att svara på, för det beror helt på familjen och har ingenting med den geografiska placeringen att göra. Men det man får räkna med är att man ser efter barn, hämtar och lämnar i skolan och oftast lagar enklare måltider till dem samt att man städar dels efter sig själv och ofta även efter barnen plus lite extra som typ tvätta, stryka, etc.

Anmäl
2014-08-20 21:10 #8 av: Niji

Okej! 

Anmäl
2014-08-20 21:24 #9 av: leemland

När jag va iväg, inte i London, så väckte jag barnen och fixade frukosten och se till att dom fick på sig uniformerna. Jag hade "tur" , jag slapp lämna och hämta barnen i skolan för pappan körde dom. (de va en bit) Sen skulle jag plocka undan efter frukosten, diska/fylla i diskmaskinen. Och sedan städa, bädda rent etc om de va rätt dag, oftast får man själv bestämma själv när man ska göra de. Och sedan va dagarna lediga att göra vad man ville :P Och när barnen kom hem så skulle man fixa en fika och se till att dom gjorde läxorna. 

Nu tog jag hand om 2 lite äldre barn och som va rätt så självständiga. Men i vissa fall fick man tjata på dom ändå. 

Har man yngre barn kan/ska man arrangera play-dates och leka lite mer med dom efter skolan och så.:) 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2014-08-20 21:30 #10 av: Niji

okej :) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.