Annons:
Etikett8-övrigt
Läst 606 ggr
leemland
5/5/14, 10:00 PM

Vad finns det att göra när man är ledig?

Vad finns det att göra när man är ledig? 

När man är iväg som au-pair har man oftast dagarna för sig själv, efter man lämnat barnen och gjort sina sysslor. Är du osäker på språket så kan du ju ta en språkkurs, vissa familjer betalar hela eller delar av kursen till sin au-pair. 

Känner man sig tillräckligt säker i språket så kan man välja att ta en annan kurs och testa på landets skola. Annars så ut och titta i din omgivning! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Honestyisdead
5/8/14, 10:57 PM
#1

Vi var ett gäng au pairer från olika länder som brukade luncha och umgås.

Jag klarade högsta testet i engelskan och fick därför inte läsa.

Men det var kul att utforska :)

leemland
7/16/14, 7:51 PM
#2

Några fler förslag om vad man kan göra på sin fria tid? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Yoshiii
7/25/14, 8:16 PM
#3

Jag började virknings och stickningslektioner samma dag som jag anlände, mamman hade kollat upp grejer i förväg som jag hade kunnat ta del av utifrån mina egna intressen :) Kanske inte det bästa för att träffa jämnåriga, de flesta var ganska mycket äldre… ;) Började känna mig lite ensam efter första veckan, skrev då på ett forum där andra med samma hobby som mig (bjd) att jag letade efter vänner i Irland och fick svar direkt, har nu träffat en hel del nya vänner!! :) Det gör min vistelse här så mycket roligare!

Upp till toppen
Annons: