Annons:
Etikett10-undersökningar
Läst 771 ggr
leemland
5/4/14, 9:39 PM

Var vill du åka ?

Vilken världsdel skulle du vilja åka till som au-pair/barnflicka/nanny ? Berätta gärna om ni vill till ett specifikt land :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[Anamalar]
5/22/14, 7:46 AM
#1

Jag vill åka till Australien, Irland/England eller USA som Au Pair. Allra helst skulle jag vilja bo där det finns hästar, men det är ju inte alltid säkert att det går. Jag tycker Irland/England är så vackert, samtidigt har jag redan varit i England. Australien vore ju spännande eftersom jag inte har sett det. Jag har varit i Florida men USA är ju så stort så jag skulle jättegärna vilja åka till en annan del ex. Kentucky, Nevada, Colorado, Montana (häststaterna 😉 ).

leemland
5/22/14, 9:20 AM
#2

#1 va kul :) Ja man vill till många ställen svårt att bestämma sig :P Det finns om jag inte minns fel en agentur som är lite mer inriktade på "farmer", då mest hästfarmer . Där man inte tar bara tar hand om barnen i familjen utan även hästarna :P Och den agenturen har jag för mig är inriktad på England och Irland :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Anamalar]
5/22/14, 9:42 AM
#3

#2 Jaha, vad kul! Det visste jag inte! Det måste jag kolla upp om det blir någon möjlighet för mig att åka i framtiden 😃 Det är som du säger väldigt svårt att bestämma sig… 🙂

leemland
5/22/14, 12:14 PM
#4

#3 Ja gör det :) Jag ska se om jag hittar sidan ikväll :P Tycker klart du ska ge dig iväg om du får chansen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Honestyisdead
5/22/14, 12:30 PM
#5

Vissa argenturer har så man tar hand om hästar istället för barn. Har sett massor av sådana annonser på ams.se. i vissa fall kan man också ta hand om äldre istället för barn

MatildaSjöberg
5/27/14, 3:39 PM
#6

Mothers help är en sådan organisation, inriktning på farmer och djur typ…

Annons:
[Anamalar]
5/27/14, 4:18 PM
#7

Tack för tipsen! 🙂

Crest
5/27/14, 6:12 PM
#8

Nya Zeeland skulle jag vilja åka till! Framför allt pga den vackra naturen. Men skulle även kunnat tänka mig t.ex. Irland, Storbritannien, Nederländerna, Tyskland eller annat land i Europa (kan ju dock bli lite svårare med språket då).

[mommo 12]
7/1/14, 11:14 AM
#9

Jag valde Afrika för jag tror dom behöver en sådan där, eller ja, typ nästan en ny mamma.

leemland
7/1/14, 9:08 PM
#10

#9 Frågan handlar om var du vill åka. Inte var du tror det behövs. :P Vet du vad en au-pair är och vad den gör?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MatildaSjöberg
7/2/14, 10:53 AM
#11

#9 fin tanke :-) Dock är det rika familjer som anställer au pairer, och de har både en arbetande mamma och pappa. Däremot finns det volontärresor till Afrika där du kan jobba på barnhem med barn som inte har föräldrar. 😃

Honestyisdead
7/2/14, 11:07 AM
#12

#11 Det är absolut inte bara rika familjer som har aupairer.

MatildaSjöberg
7/6/14, 12:20 PM
#13

#12 Ne inte bara rik, rika… Men det är inte billigt att ha au pair, och familjer som går igenom organisationer får det ännu dyrare. :-)

Annons:
MatildaSjöberg
7/6/14, 12:21 PM
#14

#12 sen syftade väll det svaret mer till #11, ingen fattig familj i Afrika (eller någon annanstans) utan båda föräldrar har råd med au pair :-P

[mommo 12]
7/6/14, 4:46 PM
#15

Till; #11 och #12 Från; mommo 12 Jag önskade att jag kunde vara gratis ;)

MatildaSjöberg
7/6/14, 10:21 PM
#16

Förstår dig #15 :-)

[mommo 12]
7/7/14, 9:29 AM
#17

Jag önskar iallafall men det kostar ju redan med flygresan ifall man ska åka så långt. Och bensinen+ man ska ju inte på solsemester.

leemland
7/7/14, 1:41 PM
#18

#17 bensin? Starta gärna en egen tråd med frågor och funderingar. :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[mommo 12]
7/7/14, 1:42 PM
#19

Om man ska åka till flygplatsen :)

Upp till toppen
Annons: